Ediţia IV

43185823_2066006316783877_815661817618497536_n

Fiecare dintre cele 3 zile și jumătate a presupus activități diferite, atât ca tematică, cât și ca mod de desfășurare. Pentru că ne dorim ca fiecare ediție a FNSSPRI să îmbine utilul cu plăcutul, anul acesta ne-am propus să organizăm un mix zilnic de panel-uri sau dezbateri și workshop-uri interactive, astfel încât participanții să aibă ocazia să dobândească o gamă variată de skill-uri și cunoștințe, dar și să lege prietenii de calitate și durată. Primele 3 zile au avut loc în cadrul Senatului României, ultima zi fiind găzduită de Fundația pentru Tineret a Municipiului București..

 Prima zi de proiect a fost dedicată deschiderii acestei ediții; ziua a început prin a ne cunoaște colegii și colegele care studiază sau manifestă interes pentru cele două arii de studiu, în contextul unui Ice Breaker, acesta fiind urmat de o dezbatere cu privire la viitorul educației vs. educația viitorului. Prin intermediul acestui panel, dar și prin dezbaterea „Critică și Reformă în Sistemul Bologna” ne-am propus să punctăm direcțiile generale de discuție care să ne familiarizeze cu tematica The Future of Education: A Roadmap to 2030.

46517063_1931027926992376_3287369102229766144_o

Cea de-a doua zi, a fost dedicată tematicii generale a Cooperării Internaționale. Ziua a debutat cu o discuție despre sistemul educațional din România, iar accentul a fost pus pe nevoia de adoptare a unei strategii de educație care să răspundă nevoii de dezvoltare, cunoaștere și creare a unei societăți incluzive, în contextul asumării Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă.  Cel de-al doilea panel a oferit participanților oportunitatea de a dezbate, alături de diplomați și reprezentanți ai mediului politic sau academic, în ce măsură educația poate ajuta la rezolvarea conflictelor istorice; pe parcursul discuțiilor am încercat să răspundem la întrebarea: este educația principala modalitate prin care poate fi creată o identitate europeană? În cea de-a doua parte a zilei, participanții au fost implicați activ într-un workshop privind dimensiunea și implicațiile fake news-ului, dar și într-o activitate dedicată dezvoltării capacităților de argumentare și conceptualizare în cadrul atelierului aplicativ STATES.

zi

 

A treia zi de Forum s-a desfășurat sub tematica Guvernanță, debutând cu o dezbatere despre formele prin care tinerii se pot implica activ în dezvoltarea sau chiar reformarea educației. Tot în prima parte a zilei, Dragoș Pătraru le-a vorbit participanților despre funcțiile presei într-o societate democratică și mai ales, le-a oferit cadrul de discuție pentru demontarea unor mituri privind rolul educativ al mediei. Ziua a continuat cu un atelier de „curiozități democratice”, prin intermediul căruia participanții au putut dezbate legi sau proiecte de lege care îi vizează în mod direct și s-a încheiat cu etapa a doua a Atelierului STATES.

46876138_1938953636199805_7163206044645064704_o

Ultima zi de proiect a început cu etapa finală a Atelierului STATES, iar cei care s-au remarcat prin capacitatea de argumentare, sinteză și gândire critică au fost premiați în cărți oferite de partenerii noștri Bookster. În cea de-a doua parte a zilei, am avut oportunitatea de a primi feedback-ul lor pentru a concluziona cum se cuvine ediția din acest an, dar și pentru a o pregăti pe următoarea. Având în vedere spiritul comunitar pe care ne dorim să îl dezvoltăm în rândul studenților și studentelor la Științe Politice și Relații Internaționale din toată țara, credem că este important să discutăm împreună despre direcțiile pe care ne dorim să le dăm acestui proiect, pe viitor.

46812910_1938958862865949_7480593583674753024_o